해보신 분들은 아시겠지만 롱워에서는 공중전의 영향이 어마어마합니다.
그래서 찾은 제작팀의 공중전 정리표를 공유합니다
좌측상단 (Weapon): 엑스컴의 공중전 무기일람
-Range: 사거리
-Low / Avg / High D: 최소/평균/최대 데미지
-RoF: 사격속도 (낮을수록 빠릅니다)
-Hit%: 밸런스방침의 명중률 (방어방침시 -15%, 공격방침시 +15%)
-Pen: 장갑 관통능력
좌측하단 (Ship): UFO 종류
(정찰기-전투기-공습기-구축함-수확선-납치선-보급선-테러선-전함-강습모함-지휘선)
-Hp: 체력
-Armor: 장갑
-ID: 시스템정보 (불필요)
-Speed: UFO 속도
-Engage T: (예상) UFO 교전 시 주어지는 시간
우측: 엑스컴 무기 VS UFO
- 상단 (DPS): 특정무기가 특정UFO에게 주는 초당 데미지
- 중단 (DPS Time): 특정무기가 특정UFO를 격추시키는데 필요한 시간
- 하단 (# Encounter): (예상) 특정무기가 특정UFO를 격추시키는데 필요한 교전 횟수
그 외 정보:
-조종사 킬당 명중률 3% (최대 10스택: 30%)
-조종사 킬당 데미지 1% (무한스택)
-초전도체 (레이저 상향 주조실연구): 레이저캐넌 + 10데미지 + 6관통력 - 0.25사격속도
-UFO 연구: 해당 UFO에 10% 데미지 추가
-시네마틱모드: 모든 명중률 +15%
-익단스패로우: 스팅레이의 절반데미지
-UFO 업그레이드 정보: 30연구포인트 (대략 한달, 외계인 연구속도가 빨라질수록 짧아집니다)당 75HP/8데미지/2명중률 추가. 몇몇 UFO들은 무기자체가 달라지기도 합니다
Damage Calculations
- Armor Mitigation = 0.05 * ( Target Armor - Armor Penetration)
- 0 is the minimum Armor Mitigation and 0.95 is the maximum
- Base Damage = Weapon Damage * ( 1 - Armor Mitigation)
- Crit Chance = ( Armor Penetration - Target Armor) / 2
- 5% is the minimum Crit Chance and 25% is the maximum
- A successful Crit multiplies damage by 2
- total damage is then randomized to between 50% and 150% of its current value.
- For XCOM Aircraft:
- If the appropriate UFO analysis has been researched, total damage is multiplied by 1.1
- total damage is also multiplied by ( Pilot Kills / 100 ) + 1
Examples:
- Avalanche missile (340 damage, 0 armor penetration) vs figher (armor 12): no armor is penetrated, so 12×5=60% of damage is blocked, and the avalanche has an effective damage of 136.
- Laser cannon (290 damage, 5 armor penetration) vs figher (armor 12): armor mitigation value of 12-5=8. Consequently, 8×5=40% of the damage is blocked, and the cannon has an effective damage of 174.
- Stingray missile (200 damage, 10 armor penetration) vs figher (armor 12): armor mitigation value of 12-10=2. only 10% of damage is blocked, the strinray has an effective damage of 180.
Note that in the above example while the laser cannon and stingray misiles are about equal on a per-hit basis, the laser cannon is more effective in combat due to its higher rate of fire and higher accuracy.
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